Být spokojený sám se sebou je velmi důležité pro psychiku, a ta, jak víme, se velice odráží na našem celkovém zdraví. Zejména ženy často podléhají diktátu štíhlosti a nemají se proto dostatečně rády. Pravda ale samozřejmě je, že přiměřená váha, která nás neomezuje, je žádoucí. Jak si ji zachovat, aniž bychom trápili tělo drastickými dietami? A jak nabrat zdravě svalovou hmotu?

 

 

JAK ZHUBNOUT?

Odborníci radí hubnout pomalu, přirozeně a  bez pomoci různých doplňků, které nám trh nabízí.
Pro začátek stačí ubrat přílohy, NEVYNECHAT! a nahradit je na talíři větším množstvím zeleniny.
Jíst bychom měli 3-5 jídel denně, v žádném případě NEHLADOVĚT.
Je dobré zaměřit se na kvalitní a různorodé zdroje bílkovin.
Dostatečně spát, při spánkovém deficitu se totiž zpomaluje metabolismus.
Denně se hýbat, obyčejná chůze zcela postačí.
Konzumovat čerstvé jídlo, vyhnout se polotovarům a potravinám plným chemie.
Zařadit do jídelníčku pálivá jídla.
Bílé pečivo nahradit celozrnným.
Velmi pozor na skrytý cukr. Zejména SLADKÉ NÁPOJE, džusy nevyjímaje, v sobě skrývají zbytečné kalorie.
Pokud vynecháme alkohol, a suchý únor k tomu vybízí, bude se nám hubnout snadněji.
Tělo lépe spaluje kalorie v chladném prostředí, protože je nuceno vytvořit více tepla, neměli bychom tedy přetápět vnitřní prostory.

 

JAK PŘIBRAT?

Pokud někdo ubývá na váze příliš rychle, měl by určitě navštívit lékaře. Příčinou může být nejen nedostatečný a nepravidelný příjem potravin, nadměrný stres, velká fyzická zátěž či nedostatečný pitný režim, ale i něco vážnějšího.

Velmi hubení lidé, kteří jsou jinak zdraví, mají většinou zrychlený metabolismus. Proto by měli vynechat potraviny, které jej stimulují. Mezi ně patří káva a černý čaj, z koření zázvor, skořice, hřebíček a všechna koření pálivá.
Pečlivě by měli dbát o střevní mikrofloru, zařadit tedy do jídelníčku jogurt, zelí, kysané výrobky a kefíry.
Jíst by měli asi 6 krát za den, přidat svačiny, nejlépe v podobě ořechů a ovoce.
Je dobré zvětšit sacharidové přílohy, dávat přednost moučnatým plodinám jako jsou brambory, batáty, rýže, vločky.
Doporučují se i tučné ryby a tepelně nezpracovaný olivový olej.
Bílý cukr je dobré nahradit ovocem či medem.

Konzumace zeleniny prospěje vždy.
Dále se doporučuje jídlo zjednodušit, používat co nejméně ingrediencí.
Je jedno, jestli toužíme zhubnout nebo přibrat, rozhodně bychom měli změnu provádět pomalu a držet se zásad zdravého stravování. A především se mít rádi takoví, jací jsme.

 

0
Connecting
Čekejte prosím...
Poslat zprávu

Omlouváme se, ale jsme teď offline. Můžete nám zanechat zprávu.

Jméno
* E-mail
* Popište váš problém
Přihlásit

Napište nám online a vyřešíme spolu váš problém.

Jméno
* E-mail
* Popište váš problém
Jsme online!
Zpětná vazba

Zpětná vazba je pro nás důležitá, dejte nám vědět.

Jak hodnotíte průběh chatu?